Klachten en vertrouwenspersoon

Klachten

VSO De Hoge Brug valt onder het bestuur van stichting BOOR. Bij BOOR is een klachtenregeling van kracht. Hieronder vindt u een korte algemene toelichting op de klachtenregeling. De volledige regeling kunt u hier downloaden.

Vanaf het schooljaar 1998-1999 is er voor het openbaar onderwijs Rotterdam een klachtenregeling vastgesteld en uitgevoerd. Dit is een wettelijke verplichting. Het doel van de regeling is om een zorgvuldige behandeling van klachten te garanderen. Daarmee wordt het belang van de betrokkenen gediend, maar ook het belang van de school (een veilig schoolklimaat).

Klachten kunnen gaan over de begeleiding van leerlingen, toepassing van strafmaatregelen, beoordeling van leerlingen, de inrichting van de schoolorganisatie, seksuele intimidatie, discriminerend gedrag, agressie geweld en pesten.

Op de website van ons schoolbestuur kunt u meer lezen over de klachtenregeling. Ook de namen en adressen van het bevoegd gezag inclusief het aanspreekpunt, de externe vertrouwenspersonen, het centraal meldpunt Vertrouwensinspecteur en de Landelijke Klachtencommissie staan op de website vermeld.

Vertrouwenspersoon

Op zowel de SO- als op de VSO-afdeling zijn er schoolcontact-/vertrouwenspersonen. Personeelsleden, leerlingen en ouders kunnen bij hen terecht met klachten en vragen om advies, ook op het gebied van ongewenste intimiteiten.

Voor de SO-afdeling is de schoolcontact/ vertrouwenspersoon mevr. 
Voor de VSO-afdeling is dit mevr. Karin Catsman

In overleg met hen kan men indien nodig contact zoeken met de vertrouwenspersonen van stichting BOOR, te weten:
De heer Arnoud Kok:
Mevrouw Seema Ouweneel:
De vertrouwenspersonen kunt u rechtstreeks benaderen.
Copyright ©
2024
All Rights Reserved Website & Google optimalisatie